Weet u welk type SEO uw bedrijf nodig heeft – organisch of lokaal? Onlangs deelde ik de post SEO: Wat is het? Heb ik het nodig? Waarom is het zo duur? In dat bericht definieerde ik SEO als het proces van het verhogen van de zichtbaarheid in de resultaten van zoekmachines (Google, Firefox, Safari, Yahoo, Bing). Fundamenteel wordt SEO gebruikt om webgebruikers te voorzien van de best mogelijke resultaten voor hun zoekopdrachten. Sinds de tijd dat ik die post schreef, heb ik een aantal gesprekken gehad met eigenaren van kleine bedrijven die me duidelijk maakten dat ik het verschil tussen organische en lokale SEO moet onderscheiden. Eerst en vooral omdat SEO ingewikkeld is – de meeste ondernemers zijn zich niet bewust dat er verschillende benaderingen van SEO zijn. Ten tweede, omdat verschillende bedrijven zullen hebben verschillende SEO behoeften.
Als u nieuw bent bij SEO, is hier een eenvoudig te begrijpen video van Search Engine Land en Common Craft die de basis van dit dubbelzinnige concept behandelt:
Eigenaren van kleine bedrijven zijn over het algemeen bezig met de algehele gezondheid en groei van hun bedrijf. Hoewel technologie direct gerelateerd is aan elk, hebben eigenaren niet de tijd om te besteden aan onderzoek en het analyseren van SEO om een strategie te bepalen die hun organisatorische doelstellingen zal ondersteunen.
Vanuit een leiderschapsperspectief, moeten bedrijfseigenaren zich bezighouden met hun ROI van alle technologie beslissingen, met inbegrip van SEO. Wanneer een bedrijfseigenaar een e-mail ontvangt van een digitaal bureau dat suggereert dat ze business verliezen omdat ze geen gebruik maken van SEO, moeten ze zich zorgen maken, maar ze moeten weten wat voor soort SEO het beste aansluit bij hun organisatorische doelstellingen en budget-organisch of lokaal.
Wat is het verschil tussen organische en lokale SEO?
Een belangrijk onderscheid tussen organische en lokale SEO draait rond uw doelgroep. Probeert u consumenten uit het hele land te bereiken, of richt u zich op consumenten in een specifiek, lokaal geografisch gebied? Vlad Rascanu, een doorgewinterde SEO-expert en de oprichter van 80 Proof Digital, verwoordt duidelijk het verschil tussen organische en lokale SEO in zijn post.
Organic SEO VS Local SEO – Can You Tell The Difference?
Simpel gezegd, alle best practices van organische SEO (kwalitatieve linkbuilding, hoge domein autoriteit, uitstekende content, sociaal bewijs, etc.) draait in de eerste plaats om uw website. Als u een marketing bureau, een online winkel of een bedrijf dat wil consumenten te bereiken van over de hele plaats, dan organische SEO is de weg te gaan.
In het geval van lokale SEO alle factoren die bijdragen aan een hoge ranking in de lokale zoekresultaten (zie hieronder) zijn gebaseerd rond een specifieke fysieke locatie (of een aantal locaties). Lokale SEO is vooral gunstig voor kleine bedrijven of bedrijven die grotendeels zijn gericht rond een specifieke fysieke locatie (zoals een restaurantketen in Boston bijvoorbeeld).
Een aantal factoren spelen een rol in hoe hoog een bedrijf scoort in een Google-zoekopdracht, waaronder website on-page factoren, die in directe controle van de uitgever zijn:
- Inhoud
- Architectuur
- HTML
En website off-page factoren, die elementen zijn die beïnvloed worden door lezers, bezoekers en andere uitgevers.
- Links
- Vertrouwen
- Persoonlijk
- Sociaal
Zie het Periodiek Systeem van SEO Succes Factoren van Search Engine Land voor meer details over deze factoren.
Organische SEO: Links, Lokale SEO: Citations
Zoals gesuggereerd door de SEO video hierboven, samen met het SEO Periodiek Systeem, zijn links een van de belangrijkste factoren bij het bepalen hoe uw website scoort in de zoekmachine resultaten pagina’s (SERP). Voor organische SEO, zijn links de manier waarop zoekmachines beslissen of uw website de moeite waard is voor zoekers om te bezoeken. Beschouw links als de bepalende factor voor de reputatie van uw website. U kunt dit vergelijken met hoe de meeste kleine bedrijven vertrouwen op mond-tot-mondreclame om hun reputatie op te bouwen. Linkbuilding is als een aanbeveling van een vriend die je vertelt naar een restaurant te gaan omdat het eten er geweldig is. Een link van de ene site naar de andere zegt dat deze site goede informatie heeft! Hoe meer links een website heeft, hoe beter het zal zijn in termen van zijn ranking.
Ik relateer link building aan deze quote van Jarod Lintz in zijn boek This Book is Not for Sale:
Het is niet belangrijk wie je kent, het is belangrijk wie jou kent. Personal branding bouwt je reputatie op tot het punt waar je een aanwezigheid hebt zelfs in je afwezigheid.
Net zoals kwaliteitslinks belangrijk zijn voor organische SEO-ranglijsten, zijn citaties net zo belangrijk voor lokale SEO. Het verkrijgen van kwaliteit citaties is eenvoudiger dan de link building proces voor organische SEO, omdat ze gewoon vermeldingen van uw naam, adres en telefoon (NAP) in diverse zakelijke vermeldingen en directories zoals Yelp, Yahoo!, Local, enz. zoals gesuggereerd door Vlad Rascanu. Hij werkt verder uit, Hoe meer citaties uw bedrijf heeft, hoe betrouwbaarder uw bedrijf is voor een bepaalde regio / locatie in termen van lokale SEO. Uiteindelijk leveren citaties het bewijs dat uw bedrijf bestaat op een specifieke geografische locatie.
Lokale SEO: Het belang van accurate citaties
Volgens SEO-brancheleider Moz verliest 73% van de consumenten het vertrouwen in een merk als de vermeldingen onjuiste informatie bevatten. Laat slechte gegevens consumenten er niet van weerhouden uw bedrijf online te vinden!
Een sterke lokale SEO-strategie met nauwkeurige bedrijfsvermeldingen zal:
- Bevorder positieve associaties met uw lokale merk door ervoor te zorgen dat geen enkele klant op een dwaalspoor wordt gebracht door ontbrekende of onjuiste gegevens.
- Het vertrouwen van zoekmachines in uw bedrijf vergroten met een gezonde dataset die bewijst dat u een legitieme lokale bron bent die het verdient om te worden gerangschikt.
SEO voor Boekhouders heeft een toegewijd team dat gebruik maakt van de meest betrouwbare tools op de markt om ervoor te zorgen dat uw bedrijfsvermeldingen up-to-date, nauwkeurig en consistent zijn op de meest prominente internetzoekplatforms. Laat ons u helpen gemiste kansen te voorkomen, en verloren business als gevolg van onjuiste zakelijke informatie online.
Ons Lokale SEO-pakket is een doorlopend programma dat uw informatie dynamisch bijwerkt en in de loop der tijd ook onderhoudt door:
- Het repareren van onvolledige vermelding
- Dubbele vermeldingen herstellen
- Het genereren van vermeldingen waar ze momenteel niet bestaan.
Naast het opzetten en repareren van vermeldingen, voortdurend onderhoud van deze online gegevens is de sleutel om ervoor te zorgen dat uw bedrijfsinformatie up-to-date blijft, omdat 3rd party bronnen uw informatie kunnen wijzigen zonder uw bedrijf op de hoogte te stellen.
Organische SEO vs. Lokale SEO in actie
Overweeg dit, Ray’s Pizza is een kleine winkel gevestigd in het noordoosten van Philadelphia die nadenkt over hoe ze nieuwe klanten kunnen aantrekken. Moet Ray overwegen zich te richten op klanten in San Diego, Minneapolis, New Mexico, en andere locaties in de VS? De kans is groot dat Ray’s Pizza nooit mensen uit deze regio’s zal aantrekken, hoe goed hun pizza ook is! Aan de andere kant is Sally’s Apparel een online winkel, zonder fysieke locatie, die ook geïnteresseerd is in het aantrekken van nieuwe klanten. Sally’s Apparel heeft een groot budget gewijd aan digitale diensten, terwijl de financiële middelen van Ray veel beperkter zijn.
Welke SEO aanpak moeten deze bedrijven integreren in hun organisatorische digitale strategie?
Met overwegingen om de geschetste informatie binnen dit bericht, zou Sally’s Apparel veel meer profiteren van organische SEO dan Ray’s Pizza vanwege de doelgroep. Voeg daarbij het feit dat Ray’s budgettaire beperkingen hem zou verhinderen de hogere prijzen te betalen die nodig zijn voor uitbestede organische SEO diensten (zie de eerder genoemde blog post voor hoeveel te verwachten om te besteden aan SEO) en hij is slechts over met een SEO-optie-een lokale strategie.
Als een hongerige persoon in het noordoosten van Philadelphia is op zoek naar een lokale Pizza winkel met goede recensies, zal hij of zij vaak direct hoofd naar Google of Yelp. Hieronder is een voorbeeld van wat deze hongerige persoon zou kunnen vinden bij het zoeken op trefwoorden “Northeast Philadelphia pizza”
In de screenshot hierboven zie je een lijst van lokale pizza winkels in het noordoosten van Philadelphia, samen met hun NAP, locatie op Google Maps, en positieve online recensies, dat is ook een belangrijke indicator van uw ranking voor lokale SEO. Voor Ray om hoger in de rangschikking te verschijnen, zouden ze hun bedrijfsvermeldingen in de belangrijkste zoekoutlets moeten claimen, terwijl ze er ook voor moeten zorgen dat de bestaande vermeldingen volledig en consistent zijn. Volgens Moz, lokale SEO strekt zich ook uit tot het beheer van online ratings en recensies, lokale-centric sociale media-engagement, en verder. Op basis van mijn recente gesprekken met lokale bedrijfseigenaren, heb ik wat lokaal SEO-onderzoek gedaan naar een paar kleine bedrijven.
In termen van SEO, moeten bureaus zo transparant mogelijk te zijn met SEO opties voor eigenaren van kleine bedrijven die begrijpelijkerwijs niet weten wat SEO is, wat het kan doen voor hen, en welke aanpak ze moeten implementeren om af te stemmen met hun organisatorische doelen. Kleine ondernemers moeten begrijpen dat ze niet de hoge prijzen die veel SEO bedrijven dwingen hen in het denken dat ze nodig hebben om hun bedrijf te laten bloeien en groeien te betalen.
Bij SEO voor boekhouders, willen we ervoor zorgen dat we voldoen aan de behoeften van alle eigenaren van kleine bedrijven als het gaat om technologie en organisatorische groei. Als u wilt dat we een bepaald onderwerp te bespreken, klik hier om ons te laten weten!