SEO Diensten voor boekhouders: Hoe we systematisch jouw organisch verkeer verhogen
Stap 1. Analyseren
Elke campagne begint met een volledige analyse van uw website, we combineren dit met gegevens uit Google Search Console en andere SEO tools om een uitgebreide side-wide en page-level audit van uw gehele website te kunnen samenstellen.
Het doel hier is om Technische en OnPage SEO problemen en kansen te identificeren.
Boekhouders hebben meestal niet ontzettend veel pagina’s op hun website, daar zit ook het gevaar in. De on-page content moet erg goed zijn en aan de juiste eisen voldoen om hoger in Google te scoren dan uw concurrenten.
We gebruiken in-house tools om veel van deze data-analyse en auditing te automatiseren, die we dan prioriteren op basis van de meest impactvolle veranderingen en grootste kansen, dan dicteert dat onze strategie voor de komende maanden. Te beginnen met “bottom of funnel” dat wil zeggen uw homepage, categorie pagina’s, en productpagina’s.
Stap 2. Onderzoek
De auditing-fase zal mogelijkheden aan het licht brengen om het totale zoekverkeer te verhogen, de volgende fase is om dit te combineren met specifieke zoekwoorden en kansen. Dit brengt ons bij de onderzoeksfase.
Uw concurrenten hebben waarschijnlijk al het verkeer waar u naar op zoek bent, dus we beginnen ons onderzoek met het onderzoeken van uw concurrenten en het identificeren van de top zoekwoorden (dat wil zeggen: zoekzinnen) waar ze mee in Google scoren.
Dit vergelijken we dan met uw huidige zoekwoord rankings / verkeer, en dit vormen we vervolgens tot een plan op basis van de snelste winsten en grootste kansen, die we kunnen richten op uw homepage, categorie pagina’s (eventueel nieuwe), en productpagina’s.
Stap 3. Link Gap
In het laatste deel van onze leerfase, voeren we een link gap analyse uit, die uw backlink profiel vergelijkt met uw top concurrenten om de beste link building strategie te bepalen. Link building is namelijk erg belangrijk om hoger in Google te komen.
Door data van uw concurrenten te analyseren, kunnen we bepalen wat werkt voor elk belangrijk keyword. Deze factoren, waaronder het aantal links naar de specifieke pagina, ankertekst ratio’s, en link relevantie gebruiken we om uw custom fit link building strategie te maken en toe te passen.
Stap 4. Toepassen
Nu de eerste leerfase achter de rug is, hebben we een volledig actieplan van elke pagina die geoptimaliseerd moet worden, elke technische wijziging die nodig is, welke zoekwoord prioriteit moeten krijgen en hoe links op de meest effectieve manier opgebouwd moeten worden.
Dit is meestal de eerste 6-8 maanden van de campagne, mogelijk langer voor grote sites, volledig gericht op het verhogen van relevante bezoekers die interesse hebben in uw dienst, naar de bottom of funnel pagina’s dat wil zeggen uw homepage, categorie pagina’s, en productpagina’s.
Ons team zal dan pagina content audits, en ofwel implementeren al deze wijzigingen voor u, of werken met uw in-house team om onze actieplannen te volgen (of een combinatie van beide).
Stap 5. Analyse
Succes hebben met SEO is niet zo eenvoudig als het implementeren van onze audits en suggesties. Terwijl wij deze veranderingen maken, meten we voortdurend de keyword rankings, Google Search Console gegevens, en Google Analytics om te zien wat werkt voor uw website.
Dit in combinatie met tijd, omdat SEO een langzaam proces kan zijn. Vandaar dat al onze campagnes beginnen met een contract van minimaal 6 maanden.
Als we deze veranderingen doorvoeren en de resultaten monitoren, kunnen we erachter komen dat bepaalde pagina’s beter presteren dan verwacht, en daarom prioriteit moeten krijgen. Of misschien ranken sommige pagina’s niet zo veel als verwacht, wat betekent dat we verder onderzoek moeten doen om de reden te achterhalen.
Dit is de “kunst” achter SEO.
Step 6. Uitbouwen
Tot dit punt hebben we ons volledig gericht op de onderkant van de funnel, zodra we dat hebben gemaximaliseerd vanuit een technisch en onpage SEO perspectief, dan verschuiven we onze focus naar midden en de bovenkant van de funnel d.m.v. zoekwoorden.
In het kort komt dit neer op het bedenken van een blog content plan en / of het schrijven van pagina’s gericht op bepaalde zoekwoorden, waarvan we hebben uitgezocht dat hier mensen naar zoeken.
Dit kan middle of funnel zijn, d.w.z. mensen die zoeken naar informatie over uw diensten, zoals de prijzen of bepaalde problemen die uw mogelijke klanten ervaren. Of het kan top of funnel zijn, dat is elk type van informatieve inhoud rond uw niche.
Deze zoekwoorden converteren minder kopers dan Bottom Of Funnel zoekwoorden, maar laten een enorme uitbreiding van zoekwoord targeting toe waardoor het verkeer toeneemt, de omzet potentieel toeneemt, en de naamsbekendheid groeit.
In dit stadium herhalen we een paar van de bovenstaande stappen met een volledige content audit, keyword gap analyse, content plan, en bestaande content tweaks.
Dus... Hoeveel gaat dit me kosten?
Zoals zoveel dingen in business, het hangt het ervan af.
Maar laten we eerlijk zijn tegen elkaar:
Wij rekenen een vast uurtarief van € 60 voor elk uur dat we aan uw campagne werken. Dit is een vast, vooraf gepland aantal uren gebaseerd op de grootte van uw website en de hoeveelheid werk die we zullen moeten doen.
Dit is volledig afhankelijk voor het aantal concurrentie op de zoekwoorden waar u op wil scoren en hoeveel werk wij moeten doen om hoger te ranken dan uw concurrenten. Aan de lage kant voor eCommerce, kijkt u naar 15 uur per maand voor een bedrijf dat klein is qua site omvang en waar weinig aan hoeft te worden gedaan (goede SEO content & blogs zijn al aanwezig). Voor meer complexe uitgebreide websites, kan dit oplopen tot 100 uur. Nogmaals, het hangt er dus vanaf.
Wij rekenen geen extra kosten voor het schrijven van content. Wij kunnen tijdens de uren die wij hebben afgesproken om per maand voor u te werken de teksten voor u schrijven die nodig zijn om uw website te laten ranken in Google.
De kosten die wij moeten maken voor link building (inkopen van links bij andere partijen die wij hebben gescreend, gescand en getest op effectiviteit), kunnen op twee manieren berekend worden. Wij kunnen link building kosten, bovenop het aantal uren doen, met een max qua budget wat u wil uitgeven aan links.
We kunnen ook link building in uw budget opnemen, waardoor we minder uren voor u maken, maar een aantal uren (qua kosten voor u) uitgeven aan links. Het aantal benodigde links hangt af van de SEO van uw concurrenten en onze zoekwoorden analyse .
Maar de realiteit is dat als u een goede prijs wilt, de beste manier is om contact met ons op te nemen en een gesprek te plannen. Wij zullen u een paar vragen stellen, kijken of we bij elkaar passen, en als dat zo is, doen we wat verder onderzoek en stellen een gedetailleerd plan samen en doen u een aanbod.